Wat is nu het beste moment om met SEO te beginnen? Het liefst al zodra je alleen nog maar over een website nadenkt natuurlijk, maar het is nooit te laat om te beginnen met zoekmachineoptimalisatie. Bijvoorbeeld wanneer je besluit om je oude website te vernieuwen, zoals BOEi onlangs deed.
BOEi is een maatschappelijke onderneming voor de herbestemming en restauratie van cultureel erfgoed. De ontwikkeling van hun nieuwe website werd verzorgd door Occhio, die voorstelden om ook een seo copywriter bij het project te betrekken.
De oude website van BOEi scoorde op verschillende relevante zoektermen al heel goed in Google, zonder dat daar een specifieke SEO-strategie voor bestond. Een mooi beginpunt, dat mijn taak direct duidelijk maakte: het behouden en verstevigen van huidige succesvolle rankings en daarnaast op zoek gaan naar nieuwe interessante keywords.
Van zoekwoorden naar SEO-teksten
Een zoekwoordenanalyse was dus het logische beginpunt van mijn werkzaamheden. Deze bevestigde de keuze voor de zoekwoorden waarop BOEi al gevonden werd en gaf inzicht in een aantal nieuwe zoektermen die daarnaast nog meer perspectief boden. In combinatie met de al ontworpen sitestructuur lag zo de strategie klaar voor de webteksten die het geheel compleet moesten maken.
Vindbaarheid in Google is natuurlijk belangrijk, maar als SEO copywriter denk ik graag een stap verder. Want je wilt natuurlijk ook dat die bezoekers eenmaal op je website een bepaalde actie ondernemen. Of dat nu het kopen van een product is of het invullen van een contactformulier, de route die een lezer in je tekst volgt moet altijd duidelijk naar dat ene punt toe leiden.
Het is een aanpak die ik in al mijn werkzaamheden als SEO copywriter volg. Op de website van BOEi kun je lezen hoe dat zich vertaald heeft naar goed vindbare en vooral prettig leesbare webteksten.
Benieuwd hoe ik dat voor jou kan realiseren? Neem contact met me op en ik vertel je er alles over!