• Freelance SEO copywriter
  • Journalist & blogger
  • SEO Nieuwsbrief
  • Portfolio
  • Contact

SEO-teksten voor Topcleaning

Topcleaning logoStel, je hebt een website die maandelijks een mooi aantal bezoekers trekt en het op relevante zoektermen ook nog eens goed doet in Google. Waarom zou je daar iets aan veranderen? If it ain’t broke, don’t fix it, zou je zeggen. Bij stomerij Topcleaning uit Harderwijk dachten ze daar toch anders over en besloot men de complete website te vernieuwen.

Wat moest er anders?

Allereerst het ontwerp, dat bijvoorbeeld niet responsive was en dus niet optimaal werd weergegeven op smartphones en tablets. Belangrijk voor je bezoekers, maar ook een aspect waar Google waarde aan hecht.

Op het gebied van SEO-teksten was er in het verleden al het een en ander gedaan. Er was gekeken naar belangrijke zoekwoorden en deze waren in de teksten verwerkt. Maar wat betreft meta descriptions, title tags, latent semantic indexing en vooral ook conversieoptimalisatie kon er desondanks nog veel verbeterd worden.

Een complete webstrategie

Naast het ontwerp en de SEO-teksten moest ook de indeling van de website flink verbeterd worden. Natuurlijk om het navigeren voor bezoekers eenvoudiger te maken, maar ook op het gebied van SEO een waardevolle strategie. Essentieel hierbij was dat de waarde die alle afzonderlijke pagina’s al hadden opgebouwd in Google niet verloren zou gaan.

Met Rob Beekmans van Yuwex en Danny Bijl van DB Online Marketing hebben we vooraf dan ook een zorgvuldig plan uitgewerkt waarin al deze aspecten gewaarborgd zouden zijn.

Schermafdruk 2015-07-27 10.15.12

De resultaten

Een blik op de nieuwe website van Topcleaning laat direct al zien dat er visueel in ieder geval een grote stap is gemaakt. Daarnaast zijn er duidelijke categorieën met subpagina’s gekomen waardoor een bezoeker snel vindt wat hij zoekt. Bovendien zijn er op de pagina’s heldere usp’s en call-to-actions geplaatst die de conversie bevorderen.

Het uitgevoerde zoekwoordenonderzoek heeft er verder voor gezorgd dat er interessante nieuwe zoektermen naar boven kwamen, die mij als SEO copywriter hielpen een duidelijke nieuwe koers uit te stippelen. Ook het blog is een waardevolle toevoeging, waar Topcleaning interessante onderwerpen en tips op het gebied van textielreiniging bespreekt.

De website trekt ondertussen meer bezoekers, scoort nog beter in Google en levert bovenal meer conversie op. Zo zie je maar dat er zelfs voor een website die het op het eerste gezicht goed doet altijd nog ruimte is voor verbetering.

Benieuwd hoe jouw website nog beter kan scoren met mijn SEO teksten? Neem contact op en ik bespreek het gratis en vrijblijvend met je!

Contact

Wil je meer informatie of een gratis proeftekst aanvragen? Neem dan contact met me op.

Bel: 06-51803248
Mail:info@textualize.nl
Skype:martijn-koetsier

Textualize
Assendorperstraat 29
8012 DE Zwolle

  • LinkedIn
  • Twitter

Mijn werk

SEO-teksten voor Kieskeurig.nl

Zoekwoordenanalyse en SEO-teksten voor BOEi

SEO-teksten voor Topcleaning

Magazine voor Hewlett Packard

Persberichten voor Ubisoft

Training SEO Copywriting voor SRM

Copyright © 2021 · Textualize