• Freelance SEO copywriter
  • Journalist & blogger
  • SEO Nieuwsbrief
  • Portfolio
  • Contact

SEO-teksten voor Kieskeurig.nl

Met ruim 170.000 bezoekers per dag is Kieskeurig.nl een van grootste consumentensites van Nederland. De vergelijkingswebsite richt zich op consumentenelektronica. Of, zoals ze het zelf zeggen, “alles met een stekker”. Ik mocht ze helpen met ruim 100 SEO-teksten.

Kieskeurig.nl maakt het eenvoudig om bijvoorbeeld accuboormachines, elektrische tandenborstels of tablets met elkaar te vergelijken. Op een productpagina selecteer je de eigenschappen die voor jou belangrijk zijn. Vervolgens zie je direct welke producten er allemaal aan jouw wensen voldoen en maak je je keuze.

Alleen, hoe weet je nu precies op welke eigenschappen je moet letten? Want wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een LED- en een OLED-televisie? En kun je bij een camera beter kijken naar de digitale of de optische zoom?

Informatiepagina’s die je helpen kiezen

Om bezoekers te helpen deze keuzes te maken schreef ik voor elk product een uitgebreide informatiepagina. Aan de hand van vooraf zorgvuldig ontwikkelde persona’s bekeken we hierbij welke informatie allemaal nodig is om een weloverwogen keuze te maken.

Zo bevat elke pagina een algemene inleiding over het product en voor welke doeleinden dit geschikt is. Vervolgens worden de specifieke kenmerken besproken waarop producten van elkaar verschillen. Daarbij leest een bezoeker niet alleen om welke eigenschappen het gaat, maar leert deze ook begrijpen waar het nu eigenlijk over gaat.

Hieronder zie je bijvoorbeeld hoe de informatiepagina over wireless speakers eruitziet.

Meedenken met de lezer

Een van de leukste uitdagingen bij het schrijven van deze SEO-teksten was het in kaart brengen van de gedachtegang van de lezer. Geen overbodige luxe, want bij teksten van gemiddeld 1.500 woorden is de kans des te groter dat je de aandacht van je lezer kwijtraakt.

De persona’s vormden hierbij een goed eerste uitgangspunt. Het uitleggen van een technisch product aan een leek vraagt bijvoorbeeld om meer tussenstappen voordat je de diepte ingaat. Een meer ervaren gebruiker wil juist eerder in het verhaal al proeven dat er meer diepgang in een tekst te halen valt.

Zoektermenanalyse

Maar daarnaast bood ook de zoektermenanalyse die ik uitvoerde genoeg aanknopingspunten. Die gaf namelijk binnen elk product duidelijke inzichten over de vragen die de doelgroep over een bepaald product is.

Bijvoorbeeld of je beter een elektrische kettingzaag kunt kopen of eentje op benzine. En dat iemand die geïnteresseerd is een smartwatch vooral wil weten of deze overweg kan met het besturingssysteem van zijn of haar smartphone.

Mooie samenwerking

Ruim 100 pagina’s van gemiddeld 1.500 woorden, dat is nogal een klus! Gelukkig hoefde ik die niet in mijn eentje te klaren. Met behulp van David Brinks van Hardcopy en Tom Siddals van Tommunicatie heb ik deze opdracht in prettige samenwerking tot een mooi einde gebracht. Ervaren en creatieve copywriters met wie ik regelmatig samen aan grote opdrachten werk.

Heb je zelf een groot copy-project dat je snel en effectief afgerond wilt zien? Neem gerust contact op, dan vertel ik je graag hoe we dat voor je op gaan lossen!

Contact

Wil je meer informatie of een gratis proeftekst aanvragen? Neem dan contact met me op.

Bel: 06-51803248
Mail:info@textualize.nl
Skype:martijn-koetsier

Textualize
Assendorperstraat 29
8012 DE Zwolle

  • LinkedIn
  • Twitter

Mijn werk

SEO-teksten voor Kieskeurig.nl

Zoekwoordenanalyse en SEO-teksten voor BOEi

SEO-teksten voor Topcleaning

Magazine voor Hewlett Packard

Persberichten voor Ubisoft

Training SEO Copywriting voor SRM

Copyright © 2021 · Textualize